آنچه ونیر کامپوزیت را از لمینت دندان متمایز می کند چیست ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 15 فروردين 1401
بازدید : 148
نویسنده : mozhgan

امروزه زیبایی و سلامت دندان، از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشرفت های چشمگیر علم دندانپزشکی در سال­های اخیر، این امکان را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم زیبایی دندان­هایمان را بهبود ببخشیم و حتی فرم و رنگ دندان­هایمان را به شکل دلخواه تغییر دهیم. در این مقاله از متخصص ارتودنسی ارتودر ، تصمیم داریم فرق کامپوزیت ونیر با لمینت را بیان کرده و به بررسی هر یک از این روش ها بپردازیم.

لمینت دندان چیست؟

یکی از موثرترین درمان­های زیبایی دندان، لمینت دندان است .لمینت، پوسته­هایی ظریف و در عین حال، با استحکام بسیار بالا است که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان­ها به کار می­رود. جنس لمینت از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم، طول دندان و یا بستن فاصله­ی بین دندانی، برطرف کردن زردی و بدرنگی دندان، اصلاح طرح لبخند و حتی اصلاح شکستگی­ها و لب پریدگی­های دندانی استفاده می­ شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی صورت نامتقارن

آشنایی با کامپوزیت ونیر

لمینت کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت ، پوششی است که طی یک جلسه بطور مستقیم توسط دندانپزشک بر روی دندان­ها قرار داده و ساخته می­شود و پروسه درمان در همان جلسه اول کامل می شود. جنس ونیرهای کامپوزیت از جنس مواد ترمیمی همرنگ دندان است که با مهارت و دقت بسیار زیاد و شناخت اصول زیبایی و آناتومی دندان ها، ساخته شده و بر روی دندان قرار می گیرند. به کمک این درمان، می­توان بدفرمی­ها،بدرنگی­ها، فواصل باز، ترک­ها، شکستگی   ها، لب پریدگی­ها و به هم ریختگی­های خفیف تا متوسط دندان­ها را برطرف نمود.

تفاوت کامپوزیت ونیر با لمینت

یکی از سوالات رایج در زمینه لمینت دندان، تفاوت میان لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت ونیر است که در ادامه، تفاوت­های میان این دو را از جنبه­های مختلف، بررسی می­کنیم:

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان اضافی

تفاوت از لحاظ پروسه درمان

لمینت سرامیکی، پس از تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ساخته می­شود و در نهایت، توسط دندانپزشک فرم داده می­شود. طول درمان لمینت­های سرامیکی حدوداً ۱۰ الی ۱۵ روز است. کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک در همان جلسه، فرم داده می­شود و نیاز به تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ندارد. طول درمان در کامپوزیت ونیر، ۴ الی ۵ ساعت است که معمولاً در یک جلسه انجام می­شود.

تفاوت از لحاظ ثبات رنگ

کامپوزیت ونیر، نسل جدید کامپوزیت­های دندان محسوب می شود که در صورت انجام توسط دندانپزشک متخصص زیبایی دندان، ثبات رنگ و زیبایی عالی خواهد داشت. ولی باید توجه داشته باشید که کامپوزیت ونیر نیاز به پالیش سالیانه دارد.  لمینت سرامیکی به دلیل ساختار کریستالی و جذب آب کمتر، نسبت به کامپوزیت­ ونیر، ثبات رنگ بیشتری داشته و نیاز به پالیش سالانه هم ندارد.

تفاوت از لحاظ هزینه درمان

هزینه کامپوزیت ونیر به مراتب پایین­تر از لمینت سرامیکی است و این مزیت خوبی برای کامپوزیت ونیر محسوب می­شود.

تفاوت از لحاظ میزان تراش دندان

میزان تراش دندان، در هر دو مورد، بسیار کم بوده یا حتی فرآیند درمان می­تواند بدون تراش انجام ­شود؛ بصورتی که هیچگونه آسیبی به بافت دندان وارد نمی­ شود.

منبع: ارتودکتر

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com